HATI + Raymond Salvatore Harmon (PL/US)

HATI - duet muzyczny (Rafał Iwański i Rafał Kołacki) bazujący na brzmieniu instrumentów akustycznych, etnicznych i obiektów z recyklingu, łączący eksploracje na polu muzyki rytualno-medytacyjnej i improwizowanej. Od 2003 r. grupa zagrała kilkaset koncertów w Polsce, Niemczech, USA, Hiszpanii, Belgii, Holandii, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Francji, Danii, Węgrzech i na Litwie. Muzycy pojawili się też na wielu ważnych festiwalach muzyki współczesnej i sztuki audiowizualnej, jak m.in. Unsound Festival w Nowym Jorku, Equinox Festival w Londynie, Linien Festival w Getyndze, Menuo Juodaragis na Litwie, Fano Free Folk Festival w Danii, CTM w Berlinie, Ars Electronica w Linz, Trans/Wizje w Warszawie. Muzycy HATI brali udział w nagraniach, realizacji i wydaniu kilkudziesięciu płyt oraz współpracowali koncertowo i w studio m.in. z takimi artystami jak Z'EV, John Zorn, Sławomir Ciesielski (Republika), Jerzy Mazzoll, Andrzej Przybielski, PURE, Maciej Magura Góralski, Robert Curgenven, grupa PAS, Raymond Salvatore Harmon. Albumy HATI zbierały świetne recenzje w prasie polskiej i zagranicznej. Od 2007 r. podstawowy skład HATI to Rafał Iwański (występujący solo jako X-Navi:Et oraz w zespołach Kapital, Voices of the Cosmos, Innercity Ensemble, Alameda 5) i Rafał Kołacki (Mammoth Ulthana, Tonopolis, Innercity Ensemble, T'ien Lai). R. Iwański i R. Kołacki są też pomysłodawcami i współorganizatorami międzynarodowego festiwalu CoCArt Music Festival organizowanego od 2008 r. w CSW Znaki Czasu w Toruniu. 

 

www.hati.serpent.pl
 

Raymond Salvatore Harmon urodził się w Jackson w stanie Michigan w roku 1974. Dorastał w małym miasteczku, niedaleko przemysłowych terenów Detroit. Po nieudanej próbie skończenia studiów antropologicznych na początku lat dziewięćdziesiątych, Harmon postanowił, że najlepszym nauczycielem jest życie, które toczy się tak daleko od uniwersytetu, jak tylko można sobie wyobrazić.

 

Od ponad dekady Harmon pracuje nad teoretycznymi i praktycznymi zastosowaniami sztuki bezobiektowej. Wykorzystanie nowych mediów, sztuki miejskiej i interaktywnej architektury w połączeniu z wykonaniem publicznym, bombardowaniem reklamą w stylu graffiti oraz internetową socjotechniką sprawia, że prace Harmona mają charakter współczesnej internetowej rebelii. Jego prace obejmują graffiti, murale, plakaty propagandowe, instalacje AV oraz pracę z materiałem video na żywo.

 

Jako malarz i artysta miejski, Harmon pracuje przede wszystkim w mieszkaniu. Często używa powierzchni podłogi lub dachu. Jego dzieła mogą przybierać zarówno formę abstrakcyjnych psychodelicznych stworzeń morskich jak i propagandowych szablonów graffiti. Jego dzieła można znaleźć w Nowym Jorku, Chicago, San Francisco, Londynie, Brighton, Warszawie, Wrocławiu, Berlinie, Tulonie i Alicante.

Jako filmowiec eksperymentalny produkuje często dzieła abstrakcyjne, choć jego medium wyewoluowało  w ciągu ostatniej dekady od realizacji na taśmie 16mm do formatu video. Jego występy z wideo na żywo wykorzystują zmodyfikowany sprzęt video oraz pętle sprzężenia zwrotnego — znany jest z tego, że nie używa laptopa czy komputera. Harmon prezentował swe video-improwizacje podczas koncertów z wieloma muzykami wywodzącymi się z różnych środowisk muzycznych, takimi jak Exploding Star Orchestra, Rob Mazurek, Blood on the Wall, Diplo, Wolf Parade, Chicago Underground Trio, Birth Refusal, Mandarin Movie, Dave Phillips, HATI, Mikrokolektyw, czy Jason Forrest.

Jako producent muzyczny Harmon współpracował z tak znakomitymi artystami jak Andrew Bird, Chicago Underground Trio, Axel Doerner, Guillermo Gregorio, Jim Baker, Joshua Abrams, Rob Mazurek, Kalaparush Maurice McIntyre.

 

W czasie, który mu jeszcze zostaje Harmon lubi marzyć na jawie i we śnie.

Obecnie mieszka w Londynie.

 

www.raymondharmon.com